Linia kolejowa do Łomży bez przetargu

Mimo kompletnej dokumentacji PKP PLK wciąż nie ogłosiła przetargu na projekt rewitalizacji połączenia do Łomży w ramach programu Kolej Plus. Wiceminister infrastruktury, który jest odpowiedzialny za kolej Piotr Malepszak tłumaczy, że trwa przegląd założeń, aby zoptymalizować koszty inwestycji.

R E K L A M A


Projekt modernizacji uzyskał pozwolenie na odbudowę linii kolejowej do Łomży w ramach programu Kolej Plus wydane przez wojewodę podlaskiego. W związku z tym inwestycja, na której wykonanie samorząd i PLK zawarły już umowę mogłaby wystartować. Wciąż jednak nie ogłoszono przetargu, którego ogłoszenie planowane jest na III kw. bieżącego roku.

Program Kolej Plus, którego celem jest rozbudowa połączeń kolejowych w miejscowościach o populacji przekraczającej 10 tys. mieszkańców bez dostępu do pasażerskich połączeń kolejowych, został wsparty umową o wartości blisko pół miliarda złotych, podpisaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w lipcu ubiegłego roku. Całość inwestycji wynosi 430 mln zł, z czego znaczną część stanowią środki z budżetu państwa.

Prace na linii nr 36 już zaowocowały powrotem pociągów pasażerskich na trasie Ostrołęka - Łapy - Białystok, z kolei projekt dla Łomży ma już komplet decyzji administracyjnych pozwalających na rozpoczęcie prac budowlanych. Po ich zakończeniu pociągi między Łomżą a Łapami będą mogły osiągać prędkości od 80 do 100 km/h, a czas przejazdu do Białegostoku skróci się do około 1 godziny i 35 minut.

Komentarze

  • Robcio

    • 1 rok temu
    https://lomzaok.pl/garlicki-zastepca-burmistrza/

    Coś jest na rzeczy ?? Ktoś coś wie,?