Problem z połączeniami w Play i Virgin Mobile

Użytkownicy sieci Virgin Mobile od rana zgłaszają problemy z działaniem sieci. Nie mogą wykonywać połączeń, dostępne są tylko numery alarmowe. Serwis downdetector pokazuje, że w ciągu ostatniego czasu znacznie wzrosła liczba raportów o awariach w sieci komórkowej Play.

R E K L A M A


Użytkownicy wirtualnego operatora Virgin Mobile od rana zgłaszają problemy z zasięgiem w swojej sieci. W efekcie nie mogą wykonywać połączeń telefonicznych, jest możliwość wykonywania tylko połączeń alarmowych. Pod najnowszym wpisem sieci na profilu na Facebooku zebrało się już kilkadziesiąt komentarzy informujących o problemach w sieci.

Sieć Virgin Mobile to wirtualny operator komórkowy. To oznacza, że nie ma on własnej infrastruktury telekomunikacyjnej w postaci nadajników. Zamiast tego korzysta z nadajników operatorów, którzy swoje nadajniki posiadają. Jak czytamy na stronach Virgin Mobile, podstawowym operatorem, na którego nadajnikach działa sieć Virgin, jest sieć komórkowa Play. Ale sieć korzysta także z nadajników T-Mobile oraz Orange. Jednak, jak informują użytkownicy, próba zmiany na sieć nadajników innego operatora nie przynosi efektu.

Idąc tym tropem, sprawdziliśmy raporty na temat awarii w sieci Play, jakie zbierane są w serwisie Downdetector. I faktycznie, liczba raportów o awariach w sieci Play znacznie wzrosła w ciągu ostatniej doby. Na wykresie udostępnianym przez serwis widać pik pokazujący 53 raporty o awariach w różnych regionach Polski.

źródło: bankier.pl

Komentarze

  • Czebu

    • 6 lat(a) temu
    W Łomży nie tylko występuje problem z sieciami komórkowymi. W Łomży występuje też problem z naziemną telewizją cyfrową. Ja uważam, że wszystkiemu winna jest sieć LTE. Gdzie są urzędy, które zbadałyby jak działają wszystkie połączenia? Czy oni mają w swoich kręgach doświadczonych techników? Czy oni mają w swoich kręgach absolwentów studiów inżynierskich bez doświadczenia? Czy oni mają jakiś nowoczesny sprzęt techniczny? Sam miernik częstotliwości to za mało!